چرخ گوشت نخرید اگر این نکات را نمی دانید!

چرخ گوشت نخرید اگر این نکات را نمی دانید!

اگر این نکات را نمیدانید چرخ گوشت نخرید

چرخ گوشت چی بخریم؟ به چه نکاتی هنگام خرید چرخ گوشت باید دقت کنیم؟ بهترین برند چرخ گوشت موجود در بازار کدام است؟ در این مقاله آموزش راهنمای خرید چرخ گوشت را برای شما عزیزان به جهت سهولت در انتخاب یک چرخ گوشت با کیفیت، ارزان قیمت و مناسب مصرفتان آماده نموده ایم. این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید یک انتخاب خوب هنگام خرید چرخ گوشت داشته باشید.

وجود دستگاه چرخ گوشت در منزل، فکر و ایده بسیار خوبی است. با وجود آن می‌دانید که چه موادی و با چه کیفیتی در چرخ گوشت‌تان ریخته می‌شوند و دیگر نگران آلودگی‌ها و مواد نامناسبی نخواهید بود که ممکن است در گوشت چرخ‌کرده‌های آماده وجود داشته باشند.

توجه به سلامت تغذیه خود و خانواده معمولا یکی از دغدغه‌های اصلی شماست و به همین خاطر با خرید چرخ گوشت مناسب می‌توانید از بابت سلامت گوشت مصرفی‌تان تا حدودی مطمئن شوید. اما قبل از اینکه دست به کار شوید و به خرید بروید باید نکاتی را در ذهن داشته باشید. این نکات در تصمیم‌گیری بهتر به کمک‌تان می‌آیند.

برخی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید چرخ گوشت مناسب باید به ان دقت کنید:

  • اهمیت موتور چرخ گوشت
  • قابلیت خنک کنندگی موتور
  • سیستم چرخش معکوس
  • ظرفیت چرخ گوشت
  • کیفیت تیغه چرخ گوشت
  • در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی
  • اهمیت بودجه مورد نظر هنگام خرید
  • خدمات پس از فروش
                                                                                   
اهمیت موتور چرخ گوشت

امر بدیهی است که چرخ گوشت باید موتور با کارآیی بالایی داشته باشد زیرا مدت زمان چرخ کردن گوشت کمتر خواهد شود و کار سریع تر پیش خواهد رفت. فاکتور دیگر چرخ کردن در مدت کوتاه این است که دستگاه استهلاک کمتری پیدا خواهد کرد چرا که مدت زمان کمتری روشن بوده است. اگر در ابتدای خرید پول بیشتری به خاطر یک موتور قوی بپردازید قطعا با ارزش خواهد بود زیرا شما طول عمر وسیله خود را بیشتر کرده اید، همچنین با افزایش بازدهی در اثر افزایش کارآیی موتور شما خروجی با کیفیت تری خواهید داشت .همچنین وارد کردن گوشت در اکثر چرخ گوشت ها دستی است و شما باید با فشار آن را وارد کنید، هر چه قدرت موتور بالاتر باشد نیاز کمتری به فشار فیزکی است.

قابلیت خنک کنندگی موتور

هر دستگاهی که داراری موتور باشد، بعد از گذشت مدت زمان زیادی از کار کردن آن موتور داغ می کند و لازم است که با خاموش کردن موتور از سوختن آن در اثر حرارت زیاد جلو گیری کرد. در چرخ گوشت های امروزی سنسورهایی درون دستگاه قرار داده شده که بعد از مدت زمان زیادی که دستگاه روشن است به صورت خودکار آن را خاموش می کند، این روش به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و از سوختن دستگاه جلوگیری می کند. هنگام خرید یک چرخ گوشت به این مشخصه حتما دقت داشته باشید .

سیستم چرخش معکوس

در هنگام خرید چرخ گوشت یکی‌ از ضروری ترین نکات داشتن سیستم چرخش معکوس دستگاه میباشد. شما به وسیله این ویژگی می‌توانید تکه های گوشت و یا چربی مانده در داخل چرخ گوشت را خارج نمائید.

ظرفیت چرخ گوشت

در هنگام خرید چرخ گوشت دقت نمایید تا انتخاب شما متناسب با میزان مصرفتان و تعداد اعضای خانوادتان باشد.

ظرفیت چرخ گوشت در واقع میزان خروجی گوشت در دقیقه از گلوگاه دستگاه است، که میزان خروجی گوشت رابطه مستقیمی با عملکرد چرخ گوشت دارد. خروجی بالای1.5 کیلوگرم در دقیقه یک ظرفیت خوب و قابل قبول برای یک چرخ گوشت می باشد.

کیفیت تیغه چرخ گوشت

در هنگام خرید چرخ گوشت به تیز بودن تیغه های نیز دقت فرمائید تا پس از چندین بار استفاده دچار کندی نشوند. در واقع جنس تیغه ها باید از فولاد ضد زنگ باشد در اینصورت دیر تر خراب شده و زنگ نمی زند و با تیز کردن تیغه ها هر چند وقت یکبار می توانید عملکرد دستگاه را بهبود دهید.

                                                                         

در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی

معمولا در کنار چرخ گوشت ها لوازم جانبی مختلفی جهت سهولت استفاده قرار داده می شود، این لوازم جانبی اکثر اوقات شامل تیغه های مختلف به صورت استیل و پلاستیک است. از دیگر نکات اصلی در هنگام خرید چرخ گوشت توجه به راحتی در به کار گیری و شستشو میباشد. یک چرخ گوشت خوب قابلیت جداشدن و سرهم کردن قطعات جهت شست شو و نظافت را دارد.

نظرات بازدیدکنندگان